نحوه شکایت از کارفرما در سایت اداره کار
نحوه شکایت از کارفرما در سایت اداره کار – برای شکایت از کارفرما در سایت اداره کار، باید مراحل زیر را طی کنید:
- به سایت سامانه جامع روابط کار مراجعه کنید.
- در بالای صفحه، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.
- اطلاعات خواسته شده را در فرم ثبت نام وارد کنید.
- پس از ثبت نام، وارد حساب کاربری خود شوید.
- از منوی سمت راست، گزینه ثبت دادخواست بدوی را انتخاب کنید.
- در فرم دادخواست، اطلاعات خواسته شده را وارد کنید.
- مدارک مربوط به شکایت خود را بارگذاری کنید.
- دادخواست خود را ثبت کنید.
مدارک مورد نیاز برای شکایت از کارفرما
- کپی کارت ملی
- کپی شناسنامه
- کپی قرارداد کار
- فیش حقوقی
- سایر مدارک مرتبط با شکایت
مراحل رسیدگی به شکایت از کارفرما
پس از ثبت شکایت، پرونده شما به هیات تشخیص اداره کار ارسال می شود. هیات تشخیص، جلسه رسیدگی تشکیل می دهد و طرفین شکایت را به حضور می خواند.
پس از بررسی مدارک و استماع اظهارات طرفین، هیات تشخیص رای خود را صادر می کند.
رای هیات حل اختلاف
رای هیات حل اختلاف ، قطعی و لازم الاجرا است.
در صورت عدم اعتراض به رای، ظرف مدت 10 روز از تاریخ ابلاغ، رای اجرا می شود.
هزینه شکایت از کارفرما
هزینه شکایت از کارفرما، مبلغ 50 هزار تومان است. این مبلغ باید به حساب خزانه داری کل کشور واریز شود.
نکات مهم در شکایت از کارفرما
- شکایت باید مستند باشد. یعد داشته باشید.
- شکایت باید در مهلت قانونی ثبت شود. یعنی باید ظرف مدت 2 سال از تاریخ وقوع تخلف، شکایت خود را ثبت کنید.
- در صورت عدم تمکین کارفرما از رای هیات تشخیص، می توانید از طریق اجرای احکام اداره کار، رای را اجرا کنید.
مشاوره حقوقی رایگان
در صورت نیاز به مشاوره حقوقی در خصوص نحوه شکایت از کارفرما، می توانید با یک وکیل متخصص کار مشورت کنید.
با توجه به مشکلات روز افزون ، شما کارگران و کارفرمایان محترم می توانید با وکلای متخصص ما به صورت شبانه روزی از طریق شماره تماس های 09937174327 و 09937174328 در ارتباط باشید.
سلام ازتیر۱۳۷۴تا۳۰آذر۱۴۰۲درکارگاه خدمات حمل ونقل مسافربرون شهری اشتغال داشتم که از۱دی۱۴۰۲نامه ترک کارجهت بازنشستگی دریافت وپرونده ام بعلت حقوق نامتعارف برای دومین مرتبه به باررسی کمیته ۳نفره ارجاع وهنوزدرحال پیگیری هستم .سئوال این است که چگونه کارگاه ازشروع کارتا۳۰آبان۱۳۹۷حق بیمه حداقلی واریزکرده واز30آذر۹۷تا۲۹اسفند۹۷عنوان شغلی مدیرداخلی راواریزدرصدی کرده درحالیکه قراربرحقوق دوبرابری حداقل بوده لذابه اعتراضاتم توجهی نکردندتااینکه ازاردیبهشت۱۴۰۱تامرداد۱۴۰۱دوبرابری واریزکردندواجازه بازنشستگی بعلت نیازبه اینجانب تااول مرداد۱۴۰۲ندادندواکنون نیزازارائه مدارک ومستندات ودفاترحقوقی به بازرسین محترم امتناع میکنند
سلام من از ارکار استان فارس شهرستان لامرد شکایت داریم نه میاد تو کارگاه بازرسی کند که کارفرما وسرپرست کارگاه چه ظلمی به کارگر میکند نه عید نه پاداش نه حق دیگری نه حقوق به ۳ماهه یکبار پس پیش کی برویم پیش خدا شکایت کنیم ترا به قرآن بازرسی کنید شما حقوق بیت المال می گیرد برای دفاع از کارگر پس چه میشه
سلام هیچ کجا از حقوق کارکنان شرکتی دفاع نمی شود دستور کار و مرخصی و سایر موارد باید با اجاره اداره دولتی که در آن شاغل هستیم باشد ولی موقع دریافت اضافه کار و رفاهیات و مانده مرخصی و سایر تسهیلات، نیروی شرکتی محسوب می شویم که نباید از هیچ کدام از این مزایا بهره مند شود. زمان دریافت عیدی و سنوات می گویند شما در اداره دولتی مشغول هستید و نباید عیدی و سنوات مطابق اداره کار دریافت کنید دقیقا مثال شترمرغ ویژه شرایط یک نیروی شرکتی است. به شرکت اعتراض می کنیم می گوید دست من نیست و به اداره بگویید به روسای اداره می گوییم می گوید باشرکت صحبت کنید. فقط این میان حق و حقوق یک نیروی کاری است که پایمال می شود و دستش به جایی بند نیست خداوند نگذرد از کسانی که با تنگ نظری و بخل و نامردی اینگونه خونِ جوانای مردم را توی شیشه می کنند
سلام وقت بخیر
بعد از بررسی و اعلام نتیجه در سایت به کجا بصورت حضوری مراجعه کنیم؟
هر دو شماره خاموش بودن